Ascari Race Resort Лучшее Время

Суперкары в деталях: Ascari, дитя Интернационала

Большинство небольших компаний по производству суперкаров создается успешными миллионерами, сколотившими свой капитал на продажах чего-нибудь более «приземленного». Среди таких оказался и Клаус Цваарт – миллионер из Голландии, который занимался продажами насосного оборудования.

Заработав на этом своё состояние, миллионер решил вложить капиталы в свою давнюю мечту – создание собственного автомобиля.

1995 – создание фирмы Ascari Cars Ltd

В 1995 году Цваарт основывает собственную компанию, названную в честь легендарного итальянского гонщика Формулы-1 Альберто Аскари. Кстати, Аскари – первый в мире гонщик, который смог два раза подряд стать чемпионом Королевы автогонок. Фирма расположилась в небольшом английском городке Дорсет. Выбор в сторону Англии был сделан неспроста: доводить до ума свои автомобили Цваарту помогали инженеры фирм Lotus и Noble. Первым автомобилем юной марки стал гоночный прототип Ascari FGT.

1995 – Ascari FGT

Первенец марки был создан для участия в британской гоночной серии British GT Championship. Таким образом, Цваарт сумел убить, что называется, сразу двух зайцев: показать себя и свою машину заинтересованной публике, ну и довести её до ума на гоночных треках.

Конструкция среднемоторного спорткара представляла собой классическую для таких автомобилей схему: в основе – трубчатая стальная рама, к которой крепятся независимые передняя и задняя подвески на двойных поперечных рычагах, а внешние панели кузова, к дизайну которого приложил руку английский инженер Ли Ноубл, были выполнены из легкого стеклопластика. За спиной водителя разместили 5.7-литровый двигатель V8 и 5-тиступенчатую МКПП, которые были позаимствованы у Шевроле Корветт.

Могучий двигатель разгонял спорткар до сотни за 3.5 секунды, а максимальная скорость на прямых превышала 300 км/ч. В дебютной гонке на треке в Сильверстоуне машина заняла первое место в своем классе.

В 1996 году автомобиль модернизировали. Помимо доработанной аэродинамики, вместо 5-ступенчатой механики была установлена новая секвентальная КПП Hewland. С таким арсеналом Цваарт замахнулся даже на участие в 24 часа Ле-Мана, но автомобилю не хватило скорости даже для того, чтобы попасть в квалификацию. В 1997 году автомобили FGT участвовали только в чемпионате Англии, но, будучи устаревшими, высоких результатов не показали. Всего, за три года было выпущено 11 спорт-прототипов.

1998 – Ascari Ecosse

Используя опыт и наработки, полученные за годы участия в гоночных сериях, Цваарт выпускает свой первый дорожный автомобиль, получивший название Ascari Ecosse. Фактически, автомобиль представляет собой дорожную версию гоночного болида FGT.

Место архаичного нижневального двигателя от Corvette занял современный V8 BMW из линейки моторов M62 с двумя верхними распредвалами. Изначально, 4.6-литровый двигатель с индексом M62B44 ставили на модели БМВ 7 и 8-й серии. Для Ecossе двигатель был доработан специалистами тюнингового ателье Hartge. Благодаря применению более крупных кованых поршней, нового коленвала и усиленных шатунов удалось увеличить объем V8 до 4.7 литров. Двигатель развивал мощность 400 л.с. и 500 Нм крутящего момента.

В основе конструкции – снова трубчатая стальная рама и стеклопластиковые внешние панели. Машина получилась очень легкой, всего 1250 кг. С нуля до сотни суперкар разгонялся всего за 4 секунды, ну а максимальная скорость автомобиля превысила 320 км/ч. Всего, с 1998 по 1999 годы, было построено 11 экземпляров Ascari Ecosse.

2000 — Ascari A410/KZR-1

В 2000 году Цваарт строит новый завод в английском городе Банбери и собственный гоночный трек Ascari Race Resort в Испании, а также анонсирует создание своего нового суперкара KZ-1.

Серийное производство Ascari KZ1 начнется в 2003 году, а пока опытные прототипы доводили до ума, в Аскари переключились на участие в гоночной серии Ле-Ман. В 2000 году команда Ascari Racing Team впервые представила новый гоночный болид Ascari A410 на гонке «500 километров Сильверстоуна».

За основу был взят открытый спортивный прототип Lola T92/10 1992 года выпуска. Спортивный родстер был оснащен 600-сильным гоночным двигателем V8 Judd и имел кузов-монокок из углепластика.

За сезон 2000 года автомобиль часто подводила надежность узлов. Например, в дебютной гонке он сошел из-за проблем с секвентальной КПП. Но, несмотря на возникшие проблемы, стараниями пилотов двух болидов команда заняла четвертое место в Кубке конструкторов.

В сезоне 2002 года автомобиль был модернизирован, что отразилось на его индексе – теперь он назывался Ascari KZR-1. Место высокофорсированного гоночного двигателя Judd занял, опять-таки, доработанный 4-литровый двигатель V8 BMW. Дебют автомобиля произошел на гонке «500 миль Дайтоны». К сожалению, показать достойные результаты автомобиль не смог. А в 2003 году Цваарт отказался от гоночной программы, сконцентрировавшись на сборке нового суперкара своей фирмы – Ascari KZ1.

Трасса Ascari Race Resort появится в Gran Turismo 6

Местные СМИ из Андалусии (Испания), подтвердили, что гоночная трасса Ascari Race Resort будет присутствовать в Gran Turismo 6, также трасса примет гостей вечеринки приуроченной к международному запуску игры.

Читать еще:  Лидеры Интернет Торговли В России

Согласно статье опубликованной на AndaluciaInformacion.es , Казунори Ямаути был воодушевлен своим визитом в регион летом 2012 года. Впечатлённые живописными местами Ascari, Polyphony Digital вернулись на трассу в октябре прошлого года с командой из 38 человек, которые отсканировали трассу и сделали «более 86 000 фотографий».

На трассе Ascari Race Resort проводятся кольцевые гонки, в которых участвуют члены клуба экзотических автомобилей. Сам трек является самым длинным в Испании, его протяженность составляет 5.4 км с 26 поворотами. (Примечание: видео и фотографии для этой новости были взяты с сайта Ascari, материал демонстрирующий трассу в GT6, пока не был выпущен.)

Близлежащий испанский город Ронда, вероятно, был также отсканирован в ходе этого визита. Древний город был показан на первых скриншотах и в видео-трейлере GT6, когда игра была официально анонсирована в мае этого года. Ронда был также подтвержден в качестве игровой локации для редактора трасс.

«Я знаю, это может показаться странным, но это особое место, которое любят посещать Японцы. Когда вы смотрите на карту этой местности, вы видите гигантскую перфорацию земли, с её впечатляющей пересеченной местностью и очаровательной архитектурой. Я был здесь несколько раз и считаю, что это должно быть в игре.» из интервью Ямаути местному новостному порталу

Другую локацию из Андалусии также можно было увидеть в трейлере GT5 Acura NSX Concept, который был выпущен в январе этого года. В нем был показан концепт-кар на фоне скалистых гор. Пользователь GTPlanet «nikel», проживающий в этом районе быстро определил расположение родных мест, которые находятся неподалеку от небольшой деревни Montejaque, на небольшом расстоянии от города Ронда и Ascari Resort.

Ascari Race Resort: 2 Hot Laps

Words | Photos | Video: Drew Larrigan

Ascari Race Resort: 2 Hot Laps — The Passion For Dreams

I am fascinated with the automotive passion of Klaas Zwart; a name we rarely hear about within the automotive media. Klaas is the owner of Ascari Cars LTD, and the creator of what is arguably the most beautiful track in the world, Ascari Race Resort. Aside from maybe Christian Von Koenigsegg or Horacio Pagani, no one else has pushed the limits of a modern Supercar or supported automotive passion as much as Klaas.

With my camera gear packed, I set on the 8,724 kilometer journey from Seattle, Washington to Barcelona, Spain onward to the beautiful city of Malaga which is another 1,000km sprint. After a night’s rest from 17 hours of travel I set forward up the mountainous coastal roads of Spain to the small Spanish town of Ronda. Ronda is the home to Ascari Race Resort, a destination that aviation enthusiast Zwart researched for years to find the perfect location. With Klaas being Dutch and Ascari Cars beginning life in Oxfordshire, England the South of Spain didn’t seem like the obvious choice. When you set foot on the Ascari campus, you quickly realize that this location is a natural choice for a luxury inspired race resort.The Ascari story begins with Klaas’s passion for the first ever two-time F1 world champion Alberto Ascari. The Italian born Ascari raced in 33 F1 championship races and laid claim to two world championships for Ferrari. Not only Klaas, but many others idolize Ascari, Mario Andretti considers him a racing hero. Both Ascari Cars and Ascari Race Resort were named in Alberto’s honor.

Iberia 2019 — Ascari Race Resort and Circuit Portimao

​​

This is your chance to drive two stunning circuits back to back, Ascari Race Resort in Spain and Circuit Portimao in Portugal in April 2019. There’s no better start to the main motorsport season than 4 days down on the sunny Iberian Coast!

Trackday Dates

Ascari Race Resort, Spain

  • 6th April 2019 (Saturday)
  • 7th April 2019 (Sunday)

Circuit Portimao, Portugal

  • 9th April 2019 (Tuesday)
  • 10th April 2019 (Wednesay)

About the Circuits

Ascari Race Resort

Nestled amongst the mountains in southern Spain, the infamous Ascari Race Resort is the playground of the mega-wealthy and famous, and will be one of the best circuits you’ll ever drive in your life — and now you can get access too! RSRIberia gives you a unique opportunity to be able to experience this track first hand. Ascari is the longest track in Spain, and one of the most spectacular in the world. The full 5.5 km, 26 corner circuit offers a balanced course for both the driver and the vehicle. Variety ensures a good mix of tight bends and sweeping curves. The circuit itself incorporates many aspects of tracks from around the world — from the Corkscrew (Laguna Seca) to the Karussell (Nürburgring Nordschleife) and Eau Rouge (Spa-Francorchamps) – experience it all on this one track!

Читать еще:  Какой Актер Умер Из Форсажа

Circuit Portimao

The Autodromo Internacional do Algarve or AIA (commonly referred to as Circuit Portimao) is a 4.7km long track located in Portimao, Portugal. The track is famous as a favourite of the World Superbike Championships, this flowing rollercoaster of tarmac is a must drive — especially now that you have this exclusive opportunity with RSRIberia. This daunting track has blind crests and tricky cambers to keep challenging you every time you drive. Portimao Circuit is super-fast, super exciting and super safe — provided you give it the respect it demands!

Entry Fees

  • 4 day combo (Own Car Entry): 2500€

(Excludes flights, transfers, hotels, food, car transport logistics and car rentals. Prices include VAT)

Additional Options

  • Additional Driver: 495€
  • Guest / Passenger: 149€

Car Transport

  • Car Transport to and from the event: from 2500€

(Transport from/to the Nürburgring, Germany — additional pickup / dropoff locations possible, please ask for pricing.)

Driver Instruction

  • Driver Instruction: 549€ (Half day) / 949€ (Full Day)

(Subject to Availability. Prices include VAT)

Car Rental Packages

Entry Level Car (M240i / Megane or similar)

Mid Range Car (M3 / M2 / Cayman or similar)

High End Car (GT3 or similar)

Nissan GT-R (Special Pricing)

(Car rental packages include entry fees, but excludes fuel, flights, transfers, food and hotels. Prices above start from 200km per day on track. Driver instruction and deposits are required on some cars. Subject to availability. Prices include VAT.)

Brochure / Flyer

Booking and More Information

For more information, you can contact us directly using our contact form or by phone: +49 2691 931 952 or e-mail sales@RSRNurburg.com

If you’ve spoken to us already and know what you’d like, then fill in the below booking form and email it back to us.

  • RSRIberia Booking Form
    Complete this form only after speaking to us. This is to book during a RSRIberia Event.

WIP Ascari Race Resort

We are proud to show our progress in this project, we will be June 5 Ascari to take action and make more photos, after the visit to the circuit we will terminate the trace modeling with altimetry and steeps.

Still much work to do and this project will export to Rfactor and GTR2, in principle, so we work hard to finish it deserves.

I leave a video link and the current status in case anyone wants to test it, we need Beta testers.


First of all great work by watching the videos. :doublethumb:

finally Ascari will become available .

I’d like to be a BETA tester i’ve got GTR 2 / Evo and rFactor as games.

i’ve downloaded the track for GTR2 but can’t get it running.
Loading screen works fine but came not further than garage.
Car has no ground

hope this makes sense

First of all great work by watching the videos. :doublethumb:

finally Ascari will become available .

I’d like to be a BETA tester i’ve got GTR 2 / Evo and rFactor as games.

i’ve downloaded the track for GTR2 but can’t get it running.
Loading screen works fine but came not further than garage.
Car has no ground

hope this makes sense

Thanks for the reply and the «tip» (car has no ground), we try to solve the GTR2 and upload it again. sorry for that.

we post here every update and download links.

Right now most of textures are from Great Britain Xpack and Ennisfargis Xpack, all grass textures are from Great Britain Xpack. jay_p_666 great contribution.

i will go to the real circuit on 5 june, i will spent all the day, making photos, videos, ride ascari as copilot 20€ (i haven`t 300€). i love details, so we inquire of the measures of all ripples, on the walls, final details of the pits and the pitlane.

the truth is that we get real photo textures Ascari, but I doubt we get a better texture of dried herbs Ascari jay_p_666 work comes to us like a glove.

Right now most of textures are from Great Britain Xpack and Ennisfargis Xpack, all grass textures are from Great Britain Xpack. jay_p_666 great contribution.

i will go to the real circuit on 5 june, i will spent all the day, making photos, videos, ride ascari as copilot 20€ (i haven`t 300€). i love details, so we inquire of the measures of all ripples, on the walls, final details of the pits and the pitlane.

Читать еще:  Крепеж Для Велосипеда На Машину

the truth is that we get real photo textures Ascari, but I doubt we get a better texture of dried herbs Ascari jay_p_666 work comes to us like a glove.

I’ve converted the Rfactor track myself and it’s working fine, if you want the files liquido please sent an PM with your @mail

it’s working for GTR2 and Race07/Evolution.

only thing is loading screens and appearance in track selection which i do not have correct . in progress as we speak

Some (most) cars have their pit box under the track. So you can’t do anythng when you click drive. You are under the track, and you can’t drive, you are just falling down.

This is something different from the first issue where I couln’t start at all in GTR2
Evo has the same problem.

Kris Vickers

Some (most) cars have their pit box under the track. So you can’t do anythng when you click drive. You are under the track, and you can’t drive, you are just falling down.

This is something different from the first issue where I couln’t start at all in GTR2
Evo has the same problem.

I’ve converted the Rfactor track myself and it’s working fine, if you want the files liquido please sent an PM with your @mail

it’s working for GTR2 and Race07/Evolution.

only thing is loading screens and appearance in track selection which i do not have correct . in progress as we speak

Thank you very much for the help, my email is clavicula@gmail.com

the truth is that I’m learning with this circuit Rfactor details, such as position in the garage, pits, fast online . GTR2 conversion of the other person is doing, I only work in BTB and Rfactor or RBR, RBR know better . this means that to make mistakes, but we stop to do a good job.

now we are a little stand, for exam time, but after the June 5 back to work.

Bazurrik see you control this world better than me, thanks for reporting errors, no joke, it helps.

In the new version box building will be collided and special care that the cars do not fall into the underworld.

any feedback is really wellcome.

FerrariMan96

cool, when my PC is fixed I will try.

Can you put up the update for evo (and maybe gtr2 too for those who play it?)

First of all great work by watching the videos. :doublethumb:

finally Ascari will become available .

I’d like to be a BETA tester i’ve got GTR 2 / Evo and rFactor as games.

i’ve downloaded the track for GTR2 but can’t get it running.
Loading screen works fine but came not further than garage.
Car has no ground

hope this makes sense

New Update on Ascari Race Resort, there is a lot of work to do. hope you like the updates.

The circuit is much closer to reality than before, acctually I have more than 1k photos from the real circuit.

My intention is to finish it before GranTurismo 6 comes out, I think I have enought time.

enjoy and please tell me if you find something wrong.

New Update Oct 2012

Passing the project to Blender I could fix many things, but this is the first circuit I do long for Rfactor and tarry a while to leave well optimized . you should know that for me the most important is the 3D model and the definitions of the materials, the look does not matter much.

Asphalt has a type of grip for the entire track, the lines have a different grip, the grip of the loopholes is also different, as well as the floor of the box . the lawn area that touches the road (about 20cm) behaves differently to grass that dominates the circuit, I have some sewers end up being a problem if you go over.

If anyone tells me I have to rearrange some area, I will decorate, but do not think I will spend too much time over this, my intention is to take it to Rfactor 2, if someone wants to do a conversion is free to use my work, provided that not commercial profit you can do what you want with Ascari.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector